Veolia Energia Warszawa jest dostawcą ciepła systemowego dla miasta. Spółka ciepłownicza do budynków dostarcza ciepło, które przy pomocy odrębnej instalacji służy do podgrzewania wody w instalacji wewnętrznej. Spółka ciepłownicza nie odpowiada za dostarczanie wody, tylko za dostarczanie ciepła zimą i podgrzania wody dostarczanej do budynku przez wodociągi.
Woda ciepłownicza i woda wodociągowa płynie w dwóch oddzielnych systemach, które nie łączą się ze sobą.
Zwalczanie lub zapobieganie obecności legionelli leży po stronie właściciela instalacji wodnej w budynku.
JAKIE DZIAŁANIA PODEJMUJE VEOLIA W ZWIĄZKU Z ZAGROŻENIEM SKAŻENIEM LEGIONELLĄ?
Veolia nie odpowiada za stan techniczny instalacji wewnętrznych obiektów zasilanych ciepłem systemowym. Odpowiedzialność za stan techniczny instalacji wewnętrznych w budynkach jest po stronie właścicieli, zarządców i administratorów danych obiektów. Veolia Energia Warszawa cyklicznie dokonuje dezynfekcji termicznej instalacji we własnych budynkach.
CZY VEOLIA OFERUJE USŁUGI Z ZAKRESIE ZWALCZANIA LEGIONELLI?
Veolia Energia Warszawa w ramach swojej działalności operacyjnej stwarza możliwość dokonania dezynfekcji termicznej instalacji ciepłej wody użytkowej po stronie klienta, tzw. przegrzewów, które mają na celu m.in. zwalczanie bakterii legionella w instalacji wewnętrznej w budynkach.
Takie działania są dodatkowo płatne (pozycja A18 w “Cenniku usług zewnętrznych i opłat dodatkowych”) i realizowane w ramach indywidualnych uzgodnień z właścicielami, zarządcami i administratorami budynków (wzór oświadczenia).
W JAKI SPOSÓB OGRZEWANA JEST WODA W INSTALACJACH WEWNĘTRZNYCH W BUDYNKACH?
Ciepło dostarczane jest do węzła ciepłowniczego w budynku, gdzie w wymiennikach ciepła następuje przekazanie ciepła do instalacji ciepłej wody stanowiącej wewnętrzną instalację budynku. Temperatura wody w instalacji wewnętrznej budynku zależy od preferencji klienta i jest ustawiana w węźle cieplnym.